Πηγή: www.newsbomb.gr
Συνέντευξη στον Γιώργο Μιχαηλίδη
Για
τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και τις νέες υπηρεσίες που
εξυπηρετούν τους πολίτες εν μέσω πανδημίας αλλά και το εμβόλιο για τον
κορωνοϊό μίλησε στο Newsbomb.gr ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς.
Ο βουλευτής στο νομό Κιλκίς με τη Νέα Δημοκρατία και υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αρμοδιότητα την απλούστευση των διαδικασιών, μιλώντας στο Newsbomb.gr, τόνισε την σημαντικότητα του gov.gr στην εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και την προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, προς όφελος των πολιτών ακόμη και μετά την πανδημία.
«Το gov.gr είναι το πιο ενδεικτικό παράδειγμα μίας μεγάλης αλλαγής, μιας αλλαγής που κάθε άλλο παρά στατική είναι. Αντιθέτως, το gov.gr αναβαθμίζεται συνεχώς. Από τις 501 υπηρεσίες, έχουμε, μέσα σε λίγους μήνες, ξεπεράσει τις 710, ενώ οδεύουμε προς τις χίλιες. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ανταπόκριση των πολιτών είναι εντυπωσιακή. Η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων αποδεικνύει άλλωστε, με τον καλύτερο τρόπο, ότι οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν πια παγιωθεί ως καθημερινότητα», είπε αναφερόμενος στο gov.gr, ο Γιώργος Γεωργαντάς.
Παράλληλα, αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση της επαφής του πολίτη με τα ΚΕΠ είπε: «Οι μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τη λειτουργία των ΚΕΠ ήταν ένας από τους βασικούς τρόπους ανταπόκρισης του κράτους στη δύσκολη συνθήκη που επέφερε ο κορωνοιός. Η σημαντικότερη εξ’ αυτών ήταν φυσικά η υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive, η οποία διευκολύνει ουσιαστικά όσους συμπολίτες μας για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να μεταβούν με φυσικό τρόπο στα ΚΕΠ».
Όσον αφορά τις υπηρεσίες υγείας μίλησε για «τη διαδικασία των ραντεβού για το εμβόλιο κατά του κορωνοϊό, η οποία θα ψηφιοποιηθεί μέσω του gov.gr».
Σχετικά με το μέτωπο της πανδημίας και τα μέτρα που εφαρμόζονται, δήλωσε: «Αν τα κρούσματα συνεχίσουν να μειώνονται με ένα συγκεκριμένο ρυθμό, το ΕΣΥ θα αρχίσει να αποσυμπιέζεται και έτσι θα μπορέσουν αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις».
Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιώργου Γεωργαντά στο Newsbomb.gr:
Kύριε Γεωργαντά, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της μάχης και στην πρώτη και στη δεύτερη φάση της πανδημίας. Ποιό ήταν το μεγαλύτερο επίτευγμα;
Νομίζω, η λειτουργία της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου. Το έχει τονίσει άλλωστε και ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Το gov.gr άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο το κράτος παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες στον Πολίτη, και πλέον τον διευκολύνει σημαντικά στη διεκπεραίωση των καθημερινών του υποθέσεων. Το gov.gr είναι λοιπόν το πιο ενδεικτικό παράδειγμα μίας μεγάλης αλλαγής, μιας αλλαγής που κάθε άλλο παρά στατική είναι. Αντιθέτως, το gov.gr αναβαθμίζεται συνεχώς. Από τις 501 υπηρεσίες, έχουμε, μέσα σε λίγους μήνες, ξεπεράσει τις 710, ενώ οδεύουμε προς τις χίλιες. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ανταπόκριση των πολιτών είναι εντυπωσιακή. Η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων αποδεικνύει άλλωστε, με τον καλύτερο τρόπο, ότι οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν πια παγιωθεί ως καθημερινότητα.
Οι αλλαγές που επέφερε η πανδημία στον τρόπο που εργαζόμαστε, ψυχαγωγούμαστε και λειτουργούμε είναι, θεωρείτε, προσωρινό φαινόμενο ή είναι μια κατάσταση που θα παγιωθεί και μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης;
Κοιτάξτε κύριε Μιχαηλίδη, θεωρώ ότι πρόκειται όντως για μια αλλαγή παραδείγματος. Στην παρούσα φάση, η πραγματοποίηση της πλειοψηφίας των δραστηριοτήτων μας μέσω της τεχνολογίας είναι κάτι απαραίτητο για την προστασία του εαυτού μας και της δημόσιας υγείας. Για αυτό άλλωστε και αναπτύξαμε υπηρεσίες που διευκολύνουν τους πολίτες προς αυτή την κατεύθυνση, όπως η υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive. Στον κόσμο μετά την πανδημία, προφανώς οι υπηρεσίες θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και να ενδυναμώνουν τους πολίτες σε περιόδους είτε εύκολες είτε δύσκολες. Μπορεί να μην είναι «υποχρεωτική» η χρήση τους, είναι προφανές όμως ότι θα αποτελούν πλέον κομμάτι της καθημερινότητας όλων μας.
Αναφέρατε το πρόγραμμα myKEPlive. Συμβάλλουν τα ΚΕΠ, τα οποία είναι και στην αρμοδιότητά σας, στην καλύτερη διαχείριση της πανδημίας;
Βέβαια. Οι μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τη λειτουργία των ΚΕΠ ήταν ένας από τους βασικούς τρόπους ανταπόκρισης του κράτους στη δύσκολη συνθήκη που επέφερε ο κορωνοιός. Η σημαντικότερη εξ’ αυτών ήταν φυσικά η υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive, η οποία διευκολύνει ουσιαστικά όσους συμπολίτες μας για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να μεταβούν με φυσικό τρόπο στα ΚΕΠ. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία απολαμβάνει μεγάλης ανταπόκρισης από τους πολίτες, ιδίως το τελευταίο διάστημα, εξοικονομεί χρόνο, καταπολεμά τη γραφειοκρατία και κυρίως, δεν αναγκάζει τον Πολίτη να μετακινηθεί από την ασφάλεια του σπιτιού του προκειμένου να διεκπεραιώσει μια αναγκαία για αυτόν υπόθεση με το Δημόσιο. Τα ΚΕΠ που εξυπηρετούν τους πολίτες με βιντεοκλήσεις ανέρχονται πλέον σε 180 και οι Δήμοι στους οποίους υπάγονται σε 137. Επιπλέον, να σημειώσουμε ότι για λόγους περιορισμού της διασποράς του ιού, οι ώρες που τα ΚΕΠ λειτουργούν για το κοινό, για συναλλαγές με φυσική παρουσία, είναι περιορισμένες και μόνο κατόπιν ραντεβού.
Μιλήσατε πρόσφατα για τις εξελίξεις στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας. Τι να αναμένουμε;
Καταρχήν, πρέπει να αναφέρουμε την εμπλοκή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη διαδικασία των ραντεβού για το εμβόλιο κατά της νόσου, η οποία θα ψηφιοποιηθεί μέσω του gov.gr. Θα αναπτυχθεί, δηλαδή, ψηφιακή πλατφόρμα στην ενιαία ψηφιακή πύλη για το κλείσιμο των ραντεβού, διευκολύνοντας έτσι τόσο τον πολίτη όσο και το κράτος. Σε αυτό το πλαίσιο, καλώ όλους και όλες να εγγραφούν στην πλατφόρμα της άυλης συνταγογράφησης, ώστε να μπορεί το ραντεβού να κλειστεί αυτόματα, με τον πολίτη απλά να λαμβάνει ενημερωτικό sms και email για τις λεπτομέρειες, με βάση τα στοιχεία που έχει δηλώσει κατά τη διαδικασία εγγραφής.
Παράλληλα, είμαι σίγουρος ότι γνωρίζετε πως το Υπουργείο μας συμβάλλει στην αναβάθμιση και ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων του ΕΣΥ. Ας αναφέρουμε επίσης ότι μέσα στο 2021 θα τρέξουν πιλοτικά σημαντικά έργα, όπως για παράδειγμα ένα μεγάλο πρόγραμμα τηλεϊατρικής.
Ποια είναι η εκτίμηση σας για την εξέλιξη της επιδημιολογικής κατάστασης στη χώρα; Πότε θα έρθει η επάνοδος στην κανονικότητα;
Η κατάσταση είναι ρευστή και όπως καταλαβαίνετε, η παράταση των περιοριστικών μέτρων ήταν αναγκαία. Ωστόσο, νομίζω ότι θα συμφωνήσετε πως υπάρχουν όντως μερικές πρώτες ενδείξεις όσον αφορά τη μείωση του αριθμού των κρουσμάτων. Αν τα κρούσματα συνεχίσουν να μειώνονται με ένα συγκεκριμένο ρυθμό, το ΕΣΥ θα αρχίσει να αποσυμπιέζεται και έτσι θα μπορέσουν αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις. Σε κάθε περίπτωση, η Κυβέρνηση, πάντα με τη συνδρομή των ειδικών αξιολογεί συνεχώς την κατάσταση και πράττει αναλόγως. Προς το παρόν, είναι χρέος όλων μας να τηρούμε πιστά τα μέτρα προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά και να διευκολυνθεί η επάνοδος σε μια πιο κανονική κατάσταση το συντομότερο.
Ο βουλευτής στο νομό Κιλκίς με τη Νέα Δημοκρατία και υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης με αρμοδιότητα την απλούστευση των διαδικασιών, μιλώντας στο Newsbomb.gr, τόνισε την σημαντικότητα του gov.gr στην εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και την προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους, προς όφελος των πολιτών ακόμη και μετά την πανδημία.
«Το gov.gr είναι το πιο ενδεικτικό παράδειγμα μίας μεγάλης αλλαγής, μιας αλλαγής που κάθε άλλο παρά στατική είναι. Αντιθέτως, το gov.gr αναβαθμίζεται συνεχώς. Από τις 501 υπηρεσίες, έχουμε, μέσα σε λίγους μήνες, ξεπεράσει τις 710, ενώ οδεύουμε προς τις χίλιες. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ανταπόκριση των πολιτών είναι εντυπωσιακή. Η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων αποδεικνύει άλλωστε, με τον καλύτερο τρόπο, ότι οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν πια παγιωθεί ως καθημερινότητα», είπε αναφερόμενος στο gov.gr, ο Γιώργος Γεωργαντάς.
Παράλληλα, αναφερόμενος στην ψηφιοποίηση της επαφής του πολίτη με τα ΚΕΠ είπε: «Οι μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τη λειτουργία των ΚΕΠ ήταν ένας από τους βασικούς τρόπους ανταπόκρισης του κράτους στη δύσκολη συνθήκη που επέφερε ο κορωνοιός. Η σημαντικότερη εξ’ αυτών ήταν φυσικά η υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive, η οποία διευκολύνει ουσιαστικά όσους συμπολίτες μας για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να μεταβούν με φυσικό τρόπο στα ΚΕΠ».
Όσον αφορά τις υπηρεσίες υγείας μίλησε για «τη διαδικασία των ραντεβού για το εμβόλιο κατά του κορωνοϊό, η οποία θα ψηφιοποιηθεί μέσω του gov.gr».
Σχετικά με το μέτωπο της πανδημίας και τα μέτρα που εφαρμόζονται, δήλωσε: «Αν τα κρούσματα συνεχίσουν να μειώνονται με ένα συγκεκριμένο ρυθμό, το ΕΣΥ θα αρχίσει να αποσυμπιέζεται και έτσι θα μπορέσουν αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις».
Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιώργου Γεωργαντά στο Newsbomb.gr:
Kύριε Γεωργαντά, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της μάχης και στην πρώτη και στη δεύτερη φάση της πανδημίας. Ποιό ήταν το μεγαλύτερο επίτευγμα;
Νομίζω, η λειτουργία της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου. Το έχει τονίσει άλλωστε και ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Το gov.gr άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο το κράτος παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες στον Πολίτη, και πλέον τον διευκολύνει σημαντικά στη διεκπεραίωση των καθημερινών του υποθέσεων. Το gov.gr είναι λοιπόν το πιο ενδεικτικό παράδειγμα μίας μεγάλης αλλαγής, μιας αλλαγής που κάθε άλλο παρά στατική είναι. Αντιθέτως, το gov.gr αναβαθμίζεται συνεχώς. Από τις 501 υπηρεσίες, έχουμε, μέσα σε λίγους μήνες, ξεπεράσει τις 710, ενώ οδεύουμε προς τις χίλιες. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η ανταπόκριση των πολιτών είναι εντυπωσιακή. Η ψηφιακή έκδοση άνω των δύο εκατομμυρίων εγγράφων αποδεικνύει άλλωστε, με τον καλύτερο τρόπο, ότι οι υπηρεσίες του gov.gr έχουν πια παγιωθεί ως καθημερινότητα.
Οι αλλαγές που επέφερε η πανδημία στον τρόπο που εργαζόμαστε, ψυχαγωγούμαστε και λειτουργούμε είναι, θεωρείτε, προσωρινό φαινόμενο ή είναι μια κατάσταση που θα παγιωθεί και μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης;
Κοιτάξτε κύριε Μιχαηλίδη, θεωρώ ότι πρόκειται όντως για μια αλλαγή παραδείγματος. Στην παρούσα φάση, η πραγματοποίηση της πλειοψηφίας των δραστηριοτήτων μας μέσω της τεχνολογίας είναι κάτι απαραίτητο για την προστασία του εαυτού μας και της δημόσιας υγείας. Για αυτό άλλωστε και αναπτύξαμε υπηρεσίες που διευκολύνουν τους πολίτες προς αυτή την κατεύθυνση, όπως η υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive. Στον κόσμο μετά την πανδημία, προφανώς οι υπηρεσίες θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν και να ενδυναμώνουν τους πολίτες σε περιόδους είτε εύκολες είτε δύσκολες. Μπορεί να μην είναι «υποχρεωτική» η χρήση τους, είναι προφανές όμως ότι θα αποτελούν πλέον κομμάτι της καθημερινότητας όλων μας.
Αναφέρατε το πρόγραμμα myKEPlive. Συμβάλλουν τα ΚΕΠ, τα οποία είναι και στην αρμοδιότητά σας, στην καλύτερη διαχείριση της πανδημίας;
Βέβαια. Οι μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τη λειτουργία των ΚΕΠ ήταν ένας από τους βασικούς τρόπους ανταπόκρισης του κράτους στη δύσκολη συνθήκη που επέφερε ο κορωνοιός. Η σημαντικότερη εξ’ αυτών ήταν φυσικά η υπηρεσία εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης myKEPlive, η οποία διευκολύνει ουσιαστικά όσους συμπολίτες μας για οποιοδήποτε λόγο δυσκολεύονται να μεταβούν με φυσικό τρόπο στα ΚΕΠ. Η συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία απολαμβάνει μεγάλης ανταπόκρισης από τους πολίτες, ιδίως το τελευταίο διάστημα, εξοικονομεί χρόνο, καταπολεμά τη γραφειοκρατία και κυρίως, δεν αναγκάζει τον Πολίτη να μετακινηθεί από την ασφάλεια του σπιτιού του προκειμένου να διεκπεραιώσει μια αναγκαία για αυτόν υπόθεση με το Δημόσιο. Τα ΚΕΠ που εξυπηρετούν τους πολίτες με βιντεοκλήσεις ανέρχονται πλέον σε 180 και οι Δήμοι στους οποίους υπάγονται σε 137. Επιπλέον, να σημειώσουμε ότι για λόγους περιορισμού της διασποράς του ιού, οι ώρες που τα ΚΕΠ λειτουργούν για το κοινό, για συναλλαγές με φυσική παρουσία, είναι περιορισμένες και μόνο κατόπιν ραντεβού.
Μιλήσατε πρόσφατα για τις εξελίξεις στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών υγείας. Τι να αναμένουμε;
Καταρχήν, πρέπει να αναφέρουμε την εμπλοκή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη διαδικασία των ραντεβού για το εμβόλιο κατά της νόσου, η οποία θα ψηφιοποιηθεί μέσω του gov.gr. Θα αναπτυχθεί, δηλαδή, ψηφιακή πλατφόρμα στην ενιαία ψηφιακή πύλη για το κλείσιμο των ραντεβού, διευκολύνοντας έτσι τόσο τον πολίτη όσο και το κράτος. Σε αυτό το πλαίσιο, καλώ όλους και όλες να εγγραφούν στην πλατφόρμα της άυλης συνταγογράφησης, ώστε να μπορεί το ραντεβού να κλειστεί αυτόματα, με τον πολίτη απλά να λαμβάνει ενημερωτικό sms και email για τις λεπτομέρειες, με βάση τα στοιχεία που έχει δηλώσει κατά τη διαδικασία εγγραφής.
Παράλληλα, είμαι σίγουρος ότι γνωρίζετε πως το Υπουργείο μας συμβάλλει στην αναβάθμιση και ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων του ΕΣΥ. Ας αναφέρουμε επίσης ότι μέσα στο 2021 θα τρέξουν πιλοτικά σημαντικά έργα, όπως για παράδειγμα ένα μεγάλο πρόγραμμα τηλεϊατρικής.
Ποια είναι η εκτίμηση σας για την εξέλιξη της επιδημιολογικής κατάστασης στη χώρα; Πότε θα έρθει η επάνοδος στην κανονικότητα;
Η κατάσταση είναι ρευστή και όπως καταλαβαίνετε, η παράταση των περιοριστικών μέτρων ήταν αναγκαία. Ωστόσο, νομίζω ότι θα συμφωνήσετε πως υπάρχουν όντως μερικές πρώτες ενδείξεις όσον αφορά τη μείωση του αριθμού των κρουσμάτων. Αν τα κρούσματα συνεχίσουν να μειώνονται με ένα συγκεκριμένο ρυθμό, το ΕΣΥ θα αρχίσει να αποσυμπιέζεται και έτσι θα μπορέσουν αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις. Σε κάθε περίπτωση, η Κυβέρνηση, πάντα με τη συνδρομή των ειδικών αξιολογεί συνεχώς την κατάσταση και πράττει αναλόγως. Προς το παρόν, είναι χρέος όλων μας να τηρούμε πιστά τα μέτρα προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά και να διευκολυνθεί η επάνοδος σε μια πιο κανονική κατάσταση το συντομότερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου