ΠΗΓΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΙΛΚΙΣ
Οι εξελίξεις αναμένονται καταιγιστικές στο μέτωπο του κατ’ όνομα αυτοκινητόδρουμου Ευζώνων – Θεσσαλονίκης, το εναρκτήριο τμήμα της ΠΑΘΕ σε κάθε εισερχόμενο στην χώρα. Μέσα στον Γενάρη και ανεξάρτητα από την τύχη του εν εξελίξει διαγωνισμού για την ανάδειξη του παραχωρησιούχου από την ΕΓΝΑΤΙΑ α.ε. η ίδια η εταιρεία το πήρε απόφαση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του eidisis.gr, αναθέτει με κοντά 10 εκατ.
Υευρώ σε μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία, η οποία εκτελεί ήδη έργα στην
ΕΓΝΑΤΙΑ, την ευρεία ανακατασκευή τμήματος της ΠΑΘΕ, από το Πολύκαστρο
και μέχρι τα σύνορα του νομού με την Θεσσαλονίκη.
Είναι μια λύση η
οποία επιλέχθηκε ενόψει της καθυστέρησης περίπου μιας επταετίας αν
αφηνόταν να κατασκευαστεί μέσω του παραχωρησιούχου ακόμα κι αν ο εν
εξελίξει διαγωνισμός ολοκληρωνόταν σε εύλογο διάστημα.
Υπενθυμίζουμε
ότι προ λίγων δυο μηνών είχαμε κατ’ αποκλειστικότητα αποκαλύψει τη
σχετική πρόνοια στην προκήρυξη του διαγωνισμού της ΕΓΝΑΤΙΑΣ με την
υποχρέωσή του σε όρο του διαγωνισμού να κατασκευάσει το τμήμα δρόμου από
το Πολύκαστρο έως την Χαλάστρα. Το γνωστό τμήμα -καρμανιόλα.
Ωστόσο,
η υποχρέωση του ανάδοχου έχει χρονικό ορίζοντα την πενταετία και
επομένως θα συνεχιζόταν η λειτουργία ως έχει του δρόμου -καρμανιόλας για
κάπου εφτά ακόμα χρόνια και αν…
Εξ όσων γνωρίζουμε επί του θέματος
και προ λίγων εβδομάδων συναντήθηκε με τον υπουργό Δημοσίων Έργων Κ.
Καραμανλή ο ημέτερος υφυπουργός-βουλευτής Γιώργος Γεωργαντάς. Και σε όσα
αυτονόητα παρέθεσε για να πείσει τον υπουργό περί της άμεσης κατασκευής
του έργου (μοναδικό τμήμα αυτοκινητόδρομου στην Ευερώπη με μια λωρίδα
κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και χωρίς διαχωριστικό στηθαίο, πολλαπλά
δυστυχήματα, επικείμενη λειτουργία πλευρικών διοδίων στον κόμβο
Πολυκάστρου) επισύναψε και το πλέον ακαταμάχητο: Ποιος θα πληρώσει τα
σπασμένα αν σε εν λειτουργία τμήματος αυτοκινητόδρομου με καταβολή
διοδίων μάλιστα σημειωθεί δυστύχημα και ασκηθούν αγωγές κατά εκείνων που
δεν μερίμνησαν για την ασφάλεια των οδηγών και επιβαινόντων;
Τα επιχειρήματα αποδείχθηκαν πειστικά και ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε άμεση ανάθεση έργου ευρείας επισκευής του δρόμου σε μεγάλη εταιρεία η οποία ήδη εργάζεται στην Εγνατία οδό.
Τι θα κατασκευαστεί;
Το
τμήμα από το Πολύκαστρο μέχρι τα σύνορα με τη Θεσσαλονίκη στην
υφιστάμενη χάραξη θα υποστεί βελτίωση των γεωμετρικών του
χαρακτηριστικών στα όρια του μέγιστου πλάτους , δυο λωρίδες ανά
κατεύθυνση εναλλασσόμενες με μία, τοποθέτηση διαχωριστικού στηθαίου,
ενισχυμένος ασφαλτοτάπητας κ.λ.π.
Δεν θα είναι πλήρης
αυτοκινητόδρομος, αλλά οι εναλλασσόμενες δυο λωρίδες και το ενδιάμεσο
στηθαίο θα αναβαθμίζουν την ασφάλεια στην κυκλοφορία.
Σημειώνουμε
ότι στο επιλεγέν τμήμα επισκευής του δρόμου έχουν σημειωθεί κοντά στο
90% των τροχαίων δυστυχημάτων με απώλειες δεκάδων ζωών.(πάνω από 40)
Η
κατασκευή του δρόμου θα ξεκινήσει άμεσα, αλλά … υπάρχει κι ένα αλλά.
Ταυτόχρονα θα ξεκινήσει και η λειτουργία των πλευρικών διοδίων στον
κόμβο Πολυκάστρου. Των έτοιμων από καιρό διοδίων τα οποία από τον
περασμένο Αύγουστο θα έκοβαν μονέδα αν δεν παρέμβαινε ο Γεωργαντάς να
τους ψιθυρίσει όσα υπενθύμισε και στον Υπουργό Δημοσίων Έργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου