NEAPOREIAWEBTV

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Μητσοτάκης: Δίνουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο πίσω στους φυσικούς του κατόχους

 Αποτέλεσμα εικόνας για Μητσοτακης  δινουμε  το  πανεπιστήμιο  στους  φυσικους  του

Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες

διατάξεις»:

Δική μας επιδίωξη είναι να δώσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο πίσω στους φυσικούς του κατόχους, στους καθηγητές, στους φοιτητές, στους εργαζόμενους. Να το κάνουμε και πάλι κυψέλη δημιουργίας και εστία γόνιμου προβληματισμού, με ελεύθερους και ασφαλείς τους ανθρώπους που το υπηρετούν. Πρωτεργάτη της ανάπτυξης της χώρας και όχι νησίδα όπου αδρανούν οι κανόνες της δημοκρατικής πολιτείας και επιβάλλεται η βούληση κάθε αυταρχικής μειοψηφίας. Η κυβέρνηση, λοιπόν, προχωρεί σε δύο μείζονες μεταρρυθμίσεις. Δύο προφανείς ανάγκες της παιδείας, αλλά -επιτρέψτε μου να το πω- και δύο απολύτως ώριμα αιτήματα ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας:

  • Η πρώτη δέσμη αλλαγών αφορά στην εισαγωγή και στη φοίτηση την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Η δεύτερη τολμά να ασχοληθεί, επιτέλους, με την πραγματική προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

Σχετικά με το πρώτο:

  • Δεν είναι δυνατόν να έχουμε φοιτητές με γνώσεις που βαθμολογούνται με 1 και 2. Αυτό θα σταματήσει. Αντίθετα, είναι απολύτως σωστό και επιβεβλημένο τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα να καθορίζουν τις βάσεις εισαγωγής, δίνοντας βάρος στα μαθήματα με σημασία για το συγκεκριμένο τομέα. Και πάντως με ελάχιστο όριο το 8,5 που δίνει μία κατ’ αρχήν εγγύηση ποιότητας.
  • Δεν είναι επίσης λογικό ένας υποψήφιος να εισάγεται σε έναν αδιάφορο για τον ίδιο επιστημονικό τομέα, επειδή απλά το συμπλήρωσε τυπικά στο μηχανογραφικό ως τελευταία επιλογή. Πρέπει, τελικά, να κατευθύνεται εκεί που θέλει και αν δεν τα καταφέρει να μπορεί με μεγαλύτερη ευκολία να ακολουθήσει μια διαφορετική εκπαιδευτική διαδρομή.
  • Όποιος εισάγεται στο πανεπιστήμιο πρέπει κάποια στιγμή και να το τελειώνει. Διαφορετικά αυτό χάνει το νόημά του, γίνεται ουσιαστικά ένας προθάλαμος υποψήφιων ανέργων, με τμήματα-φαντάσματα, που στοιχίζουν στα ιδρύματα, στην πολιτεία, αλλά τελικά στοιχίζουν πολύ περισσότερο στην ίδια τη νεολαία.

Η δεύτερη τομή του νομοσχεδίου δρομολογεί την επαναφορά της ομαλότητας και της ελευθερίας στους χώρους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και αυτό το επιχειρεί με ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση φαινομένων βίας και ανομίας στα πανεπιστήμια.

  • Στο εξής την ευθύνη για την ανοικτή και ασφαλή ζωή στις εγκαταστάσεις των πανεπιστημίων θα έχει η μονάδα ασφάλειας και προστασίας, που θα υπάγεται απευθείας στον Πρύτανη ή στον Αντιπρύτανη του κάθε ιδρύματος. Αυτή θα εποπτεύει την εύρυθμη λειτουργία τους και τη φύλαξη των υποδομών τους.
  • Θα πλαισιώνεται, όμως, και από μια νέα δομή, την Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος. Ένα σώμα με αποκλειστικό πεδίο τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, που θα συγκροτείται από στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς όπλα, αλλά με ειδική εκπαίδευση. Θα συνεργάζεται με τον Πρύτανη και με την Ειδική Συμβουλευτική Επιτροπή, ένα νέο όργανο το οποίο θα μελετά το σχέδιο φύλαξης κάθε σχολής, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές της.
  • Το νομοσχέδιο προβλέπει και κάτι ακόμα, παντελώς αυτονόητο: Την ελεγχόμενη είσοδο στα Ανώτατα Ιδρύματα. Ώστε να πάψουν, επιτέλους, οι αίθουσες των φοιτητών να μετατρέπονται σε γιάφκες των περιθωριακών, να πάψουν, επιτέλους, οι χώροι του δημόσιου πανεπιστημίου να γίνονται εκθετήρια παραεμπορίου.
  • Τέλος, οι νέες ρυθμίσεις εισάγουν και ένα σύγχρονο πλαίσιο πειθαρχικών κανόνων στην πανεπιστημιακή ζωή. Γιατί και η ακαδημαϊκή ιδιότητα δεν μπορεί εσαεί να είναι άλλοθι για την παραβατικότητα. Και ένας φοιτητής, ένας καθηγητής, δεν είναι δυνατόν να εξαιρείται από τις συνέπειες που έχουν όλοι οι υπόλοιποι πολίτες όταν μετέχουν σε επεισόδια ή πρωταγωνιστούν σε αντικοινωνικές συμπεριφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου