Δελτίο τύπου 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς
Το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς στα πλαίσια της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία (ΦΕΚ 2494Β’, 23-06-2020) προχωρά στη δημιουργία ομίλων αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας, διευρύνοντας με αυτό τον τρόπο τους ορίζοντες και αξιοποιώντας στο έπακρο της δεξιότητες των μαθητών. Ήδη έχουν κατατεθεί και εγκριθεί εννιά (9) προτάσεις για υλοποίηση.
Οι όμιλοι απευθύνονται στους μαθητές του σχολείου αλλά και των σχολείων της ευρύτερης περιοχής του Κιλκίς και υλοποιούνται μετά την λήξη των μαθημάτων μια ή δύο φορές εβδομαδιαία. Η θεματολογία χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία και είναι στενά συνδεδεμένη με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
Για το σκοπό αυτό εντός των προσεχών ημερών θα αναρτηθεί σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος όπου θα περιγράφονται με λεπτομέρεια οι διαδικασίες.
Παραθέτουμε δύο από τους εννιά ομίλους, θα ακολουθήσει ενημέρωση και για τους υπόλοιπους.
Όμιλος Maths …αγωνίζομαι
Στον όμιλο Maths…αγωνίζομαι οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με διάφορους τομείς των μαθηματικών, όπως άλγεβρας, γεωμετρίας, στατιστικής, πιθανοτήτων, θεωρίας αριθμών, με γρίφους (αριθμητικούς, λογικής κ.ά.), με μοτίβα και με την Ιστορία των Μαθηματικών. Επίσης, θα λύσουν θέματα προηγούμενων διαγωνισμών (της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, του Διεθνούς Διαγωνισμού Καγκουρό κ.ά.). Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα ασχοληθούν με τα παράδοξα των Μαθηματικών, θα λύσουν τον Κύβο του Rubik σε διάφορες διαστάσεις.
Θα προετοιμαστούν για διαγωνισμούς μαθηματικών και γρίφων τοπικούς και Πανελλήνιους. Θα δημιουργήσουν Μαθηματική Βιβλιοθήκη και Ιστολόγιο και τέλος θα επισκεφτούν Μουσεία Θετικών Επιστημών και Δωμάτια Απόδρασης.
Όμιλος «Κατασκευή και τουρνουά μαθηματικών παιχνιδιών»
Όμιλος «Κατασκευή και τουρνουά μαθηματικών παιχνιδιών»
Τη σχολική χρονιά 2021-22 στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Κιλκίς θα υλοποιηθεί υπό την καθοδήγηση του καθηγητή των Μαθηματικών, Παπαδόπουλο Χρήστο, όμιλος δημιουργικότητας και καινοτομίας με τίτλο «Κατασκευή και τουρνουά μαθηματικών παιχνιδιών».
Μέσω του ομίλου οι μαθητές θα μπορέσουν αρχικά να αναπτύξουν χειροτεχνικές δεξιότητες, ικανότητες συνεργασίας, στοχοθεσίας και διεκπεραίωσης ομαδικού έργου. Πολλά από τα έργα απαιτούν τη χρήση οργάνων όπως διαβήτη, χάρακες, μοιρογνωμόνιο καθώς και κάποιες γεωμετρικές γνώσεις (πχ κατασκευή κανονικών πολυγώνων), γνώσεις οι οποίες θα μεταδοθούν κατά την υλοποίηση αυτών. Συνεπώς, οι μαθητές εμπλέκονται, μέσω μιας ευχάριστης δημιουργικής απασχόλησης, σε μαθηματικές έννοιες και γεωμετρικές κατασκευές.
Τέλος, οι αγώνες μεταξύ των εκπαιδευομένων στα επιτραπέζια παιχνίδια που θα κατασκευαστούν, θα τους βοηθήσουν να εξασκηθούν στην αντιστοίχιση, στην αρίθμηση, στις υπολογιστικές ικανότητες, σε διάφορες αλγεβρικές διαδικασίες (πχ προτεραιότητα πράξεων) και να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες των πιθανοτήτων και της στατιστικής. Μερικά παιχνίδια συνδυάζουν τα πιο πάνω με στρατηγική, βοηθώντας τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
Τα μαθηματικά παιχνίδια είναι ένας “ανώδυνος” τρόπος προσέγγισης των μαθηματικών ακόμα και για όσους τα “φοβούνται”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου