Γράφει ο Κώστας Σιωνίδης
Δήμαρχος Παιονίας
Η βόρεια Ελλάδα αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια διάφορες κρίσεις που ακολουθούν η μία την άλλη και πιέζουν αρνητικά όποια προσπάθεια ανάπτυξης.
Δήμαρχος Παιονίας
Η βόρεια Ελλάδα αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια διάφορες κρίσεις που ακολουθούν η μία την άλλη και πιέζουν αρνητικά όποια προσπάθεια ανάπτυξης.
Η οικονομική κρίση, τα μνημόνια και οι συνέπειες αυτών στην οικονομική δραστηριότητα, η γεωπολιτική αστάθεια, το προσφυγικό, η πανδημία και πρόσφατα η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος της Ουκρανίας, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο επιβράδυναν την οικονομία της Ελλάδος και ιδιαίτερα των μικρών ακριτικών νομών, όπως το Κιλκίς που κατέγραψε Πανελλαδικά τα τελευταία χρόνια ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας, ένα από τα μικρότερα κατά κεφαλήν εισοδήματα και τάσεις μετανάστευσης που επιβεβαιώθηκαν με την τελευταία απογραφή του 2021.
Ο τουρισμός την περίοδο αυτή ήταν ένας από τους κύριους πυλώνες που στήριξε την διαμορφούμενη κατάσταση και κατέστη κατά κάποιο τρόπο το δεκανίκι της πληγωμένης Ελληνικής οικονομίας. Το 2019 μάλιστα ήταν χρονιά που η προσέλευση τουριστών κατέγραψε ρεκόρ για να ακολουθήσει η πανδημία που επηρέασε αρνητικά το 2020 και το 2021.
Η τοπική οικονομία του δήμου Παιονίας στηρίζεται κυρίως στην αγροτική παραγωγή και στην κτηνοτροφία και λιγότερο στην μεταποίηση και τις υπηρεσίες. Η Παιονία παρουσιάζει όμως μια ιδιαιτερότητα που σχετίζεται με τον κλάδο του τουρισμού . Ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πύλη εισόδου της Ελλάδας μετά το Ελευθέριος Βενιζέλος, καταγράφοντας το 2019 περί τα 8.000.000 διερχόμενους, έχει μηδενικά έσοδα από τους επισκέπτες αυτούς.
Η αξιοποίηση της γεωγραφικής μας θέσης και η προσέλκυση διερχόμενων τουριστών στα αξιοθέατα της περιοχής μας, είναι στόχος για τον οποίο εργαζόμαστε συστηματικά. Το γεωγραφικό ανάγλυφο , η ιστορία και η πολιτιστική διαδρομή της Παιονίας, μπορούν να την καταστήσουν ημερήσιο προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού συνδυασμένες με γαστρονομία , ιστορικές διαδρομές και μνημεία καθώς επίσης και με προσκυνηματικές επισκέψεις.
Αν επιθυμούμε όμως να υπάρξει ουσιαστική πρόοδος στην περιοχή μας και στο ευρύτερο τμήμα που ενώνει τα σύνορα με την χερσαία Ελλάδα, θα πρέπει στην γενικότερη αναπτυξιακή προσπάθεια που καταβάλει η κεντρική διοίκηση στοχεύοντας στον εκσυγχρονισμό σε οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, λιμάνια και τραίνα, να εντάξει άμεσα την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τελωνειακού σταθμού των Ευζώνων, την επαναλειτουργία του γραφείου ενημέρωσης του ΕΟΤ και την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από το Πολύκαστρο έως τα Μάλγαρα.
Η σημερινή εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης που εισέρχεται στην Ελλάδα χρειάζεται άμεση και ριζική βελτίωση. Η κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου είναι απαραίτητη γιατί σχετίζεται με την ασφάλεια των διερχομένων , Ελλήνων και επισκεπτών. Η περιοχή αυτή της Βορείου Ελλάδος έχει περιθώρια ανάπτυξης, αλλά χρειάζεται τον σχεδιασμό και την άμεση υλοποίηση έργων από την κεντρική διοίκηση.
Ο τουρισμός την περίοδο αυτή ήταν ένας από τους κύριους πυλώνες που στήριξε την διαμορφούμενη κατάσταση και κατέστη κατά κάποιο τρόπο το δεκανίκι της πληγωμένης Ελληνικής οικονομίας. Το 2019 μάλιστα ήταν χρονιά που η προσέλευση τουριστών κατέγραψε ρεκόρ για να ακολουθήσει η πανδημία που επηρέασε αρνητικά το 2020 και το 2021.
Η τοπική οικονομία του δήμου Παιονίας στηρίζεται κυρίως στην αγροτική παραγωγή και στην κτηνοτροφία και λιγότερο στην μεταποίηση και τις υπηρεσίες. Η Παιονία παρουσιάζει όμως μια ιδιαιτερότητα που σχετίζεται με τον κλάδο του τουρισμού . Ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πύλη εισόδου της Ελλάδας μετά το Ελευθέριος Βενιζέλος, καταγράφοντας το 2019 περί τα 8.000.000 διερχόμενους, έχει μηδενικά έσοδα από τους επισκέπτες αυτούς.
Η αξιοποίηση της γεωγραφικής μας θέσης και η προσέλκυση διερχόμενων τουριστών στα αξιοθέατα της περιοχής μας, είναι στόχος για τον οποίο εργαζόμαστε συστηματικά. Το γεωγραφικό ανάγλυφο , η ιστορία και η πολιτιστική διαδρομή της Παιονίας, μπορούν να την καταστήσουν ημερήσιο προορισμό για εναλλακτικές μορφές τουρισμού συνδυασμένες με γαστρονομία , ιστορικές διαδρομές και μνημεία καθώς επίσης και με προσκυνηματικές επισκέψεις.
Αν επιθυμούμε όμως να υπάρξει ουσιαστική πρόοδος στην περιοχή μας και στο ευρύτερο τμήμα που ενώνει τα σύνορα με την χερσαία Ελλάδα, θα πρέπει στην γενικότερη αναπτυξιακή προσπάθεια που καταβάλει η κεντρική διοίκηση στοχεύοντας στον εκσυγχρονισμό σε οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, λιμάνια και τραίνα, να εντάξει άμεσα την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του τελωνειακού σταθμού των Ευζώνων, την επαναλειτουργία του γραφείου ενημέρωσης του ΕΟΤ και την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από το Πολύκαστρο έως τα Μάλγαρα.
Η σημερινή εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης που εισέρχεται στην Ελλάδα χρειάζεται άμεση και ριζική βελτίωση. Η κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου είναι απαραίτητη γιατί σχετίζεται με την ασφάλεια των διερχομένων , Ελλήνων και επισκεπτών. Η περιοχή αυτή της Βορείου Ελλάδος έχει περιθώρια ανάπτυξης, αλλά χρειάζεται τον σχεδιασμό και την άμεση υλοποίηση έργων από την κεντρική διοίκηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου